Våran lillebror....

Alltså den här lilla killen
Han är så härlig, så klok
Han är så smart och säger så roliga saker hela tiden

Ett axplock från vår eftermiddag:

Jag sitter och läser Katrin Z's blogg och hon har lagt upp en bild på sin treåriga son.
- Mamma vem är det där? Undrar Måns
- Det är Ringo, svarar jag
- Heter han så?
- Japp...
- Ååååå vilket fint namn! Utbrister Måns

Måns plockar upp mina megaslitna foppatofflor från golvet. De är supersköna och jag brukar hasa runt i dem här hemma.
Han granskar dem och ser bekymrad ut
- Stackars mamma, jag ska köpa ett par nya tofflor till dej när du fyller år, säger han sorgset

Måns kommer in i köket när jag stökar bort efter middagen. Han studsar fram och är jätteglad.
- Mamma, visst är det julafton imorgon? Säger han
- Nä, svarar jag och tittar frågande på honom
- Men jo visst är det väl...?
- Nej, varför tror du det?
- Men det är ju rätt siffra ju...
Först förstår jag inte alls vad han menar, men sen slår det mej. Det är den 24:e imorgon (men som tur är är det tre månader kvar)


Å håll med mej om att han är en riktig sköning
Välkommen - Den harmoniska femårsåldern  
Du är efterlängtad

Kommentarer :

#1: Ingjer

Jag håller med och om det varit julafton hade du kanske fått ringotofflor typ fina asså

skriven

Kommentera inlägget här :