Trött men tacksam

Som vanligt vid den här tiden på dygnet har jag placering med arslet på golvet och väntar på att de två små ska slockna...
För att hålla er uppdaterade kan jag meddela att nattningsprocessen går mycket bättre nuförtiden. Inget gråt och inget skrik. Jag sitter vid tröskeln, men ändock utanför rummet och väntar i sådär hundra år.

Efter en tiotimmarsdag i skolan är jag trött men tacksam. Tacksam över att vi har så fina grannar här i Gränden som ställer upp i vått och torrt och med kort varsel. Hur skulle vi klara oss utan er när jobb och skola krockar med livet och alla dess tillbehör?

Det enda negativa med att ha småfolket utlånade är väl de där knasiga idéerna som de har när de kommer hem.
Som typ "mamma, varför får vi inte pengar varje månad? Det får Elin och Martin" eller "mamma, varför kan du inte gifta dej med pappa? Du kan ju ångra dej sen och gifta dej med någon annan om du vill som Maria gjorde".


Igår hämtade jag dem hos fru nummer 3 ❤
Å idag hämtade jag dem hos fru 37 ❤
Tusen tack, å imorgon är båda föräldrarna hemma :-)

Kommentera inlägget här :