Höst & Tomater

Trots att sommaren har gått på övertid ett bra tag, känner jag mej helt överrumplad av att den tog slut. Så hastigt. Utan att jag hann ta adjö. Snopen är bara förnamnet.
I morse vaknade jag av att regnet stod som spön i backen här hemma i Gränden, jag tror allt regn som inte kommit under hela sommaren kom ner nu på en gång. 
Istället för att fundera på vilka shorts som ungarna skulle ha på sig, fick jag äran att leta rätt på stövlar, regnklädde och paraplyer ur dess gömmor. Inte kul på nått sätt faktiskt...

Å när jag kom hem från jobbet efter att ha plockat upp lillebror hos en kompis och storasyster hos en annan kamrat, såg jag till min stora glädje att vi fått hemlevererans av tomater. Jag har kontakt med en lokal odlare som producerar de godaste körsbärstomaterna ever. Mycket smidigt att få en liten kasse med tomater direkt hem till köksbordet, men funderar samtidigt på om man kan utöka servicen... Vad sägs om att få hela Kvantumkassen levererad till köket nästa gång?

Efter middagen gick jag ut och räddade min egen tomatodling innan regnet och kylan tar dem. Jag plockade av de tomater som fanns kvar och klippte ner plantan. Nu får de ligga på ett fat och mogna klart, gäller bara att småfolket håller sina fingrar borta.... Lättare sagt än gjort ;-)

Här ligger de och mognar....

Kommentera inlägget här :