Bibblan

Vilken tur jag hade
Måns ville följa med mej till biblioteket
Vi fick en jättemysig stund tillsammans

Läste en kul bok i lugn och ro
Och sen spelade Måns dockteater för mej

Det var en gång en orm, som träffade ett får....

Men sen kom en farlig drake....

Som jagade bort fåret....

Sen jagade draken bort ormen också....

Efter föreställningenplockade vi ihop lite böcker
Barnböcker och facklitteratur i en salig blandning

Å så fick han välja en film
Draktränaren
Tydligen en jättebra film enligt femåringen

Å så fort vi kom hem fick jag ett Sms från bibblan
Jasså, jag har en bok att hämta
Någon som är förvånad?

Men å vad jag älskar bibblan i Huddinge 
Människorna, miljön, servicen och tystnaden
Jag tror verkligen att jag skulle trivas att jobba som bibliotekarie

Kommentera inlägget här :