Tonårstrassel...

Min tonåring har börjat trilskas, för första gången på 16 år har Corsan inte gått igenom besiktningen. Enligt kontrollanten var bilen både fräsch och välbehållen, men tydligen lite bromspaj, något som varken Jocke eller jag märkt av. Kanske inget jätteproblem, men jag behöver liksom inte mer att änka på just nu. Å laga bilar känns verkligen inte alls någon rolig utgift.... Om man nu inte lever med en mekaniker förstås, vilket jag tydligen gör. Jo men Brandis är ju egentligen utbildad flygplansmekaniker, ni vet han kan meka ihop ett flygplan. Tänk på det nästa gång du är på väg att lämna landet och har satt dej tillrätta i din härliga flygstol.
Nu har alltså flygplansmecken varit och köpt delar och inatt händer det, Corsan ska få nya bromsar. Vet inte varför jag oroar mej egentligen, det är bara det att bromsar känns sååå.... Viktigt på nått sätt... Hua hua...

Kommentarer :

#1: hellen

krya på dig lilla corsan!

Svar: Corsan är fortfarande inte kry trots fix och trix. Hen måste helt klart läggas in nästa vecka.... :-(
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :