Om att tolka livet och de gåvor man får...

Häromdagen skrev jag om att tolka drömmar, nu ska vi försöka tolka verkligheten, livet....

Det började igår, Jocke hade varit och shoppat lite och kom hem med ett par nya byxor till mej. Jättesnygga, generöst, snällt och väldigt mycket träningstights tänkte jag. Han förklarade att de va varmfodrade och jättebra så att jag skulle kunna hålla igång hela vintern. Han tror alltså att jag är igång.... Han skulle bara veta.
Jag tackade för hans generositet och valde att inte analysera valet av gåvan mer än så.

Men idag när jag kom hem hade han varit ute och handlat igen. Idag fick jag ett träningslinne.... Jag vet inte om jag kan ignorera hans fina små pikar längre, för visst måste detta betyda att han tycker att jag borde börja träna lite mer frekvent. Man kan inte tolka det på något annat sätt va? Å jag vet att jag borde, men de första stegen är så tunga och svåra att ta. Jag behöver någon som piskar och pressar mej, någon som puschar och är lite hård mot mej. Nu har jag kläderna, nu fattas bara piskan...



Kommentera inlägget här :