Körslaget

Igår hade jag en mysig, rolig, härlig och skön kväll med Yvonne och Ida. Vi hade fått VIP-biljetter till Körslaget som visas på TV4 på lördagskvällar. Tyvärr åkte ju Huddinge-kören ut snabbare än kvickt redan i andra programmet så det va lite snopet, men det fanns fyra andra skönsjungande körer kvar att lyssna på istället. 
De som känner mej vet att jag absolut inte är någon körmänniska, å jag tror aldrig att jag sett ett helt körslagavsnitt förut. Jag har liksom inte ro i kroppen, det är lite för klämkäckt, lite för blingblingade kläder, lite för mycket skämskudde för min del. Nu hade jag ju en god vän som "hade lovat att hon skulle gå på audition" om det någonsin skulle bli en Huddingekör, så jag har varit mentalt inställd på att följa den här körslagsomgången sen i juni då vi fick höra att Huddinge skulle va med. Nu kom det sig så att hon bröt det löftet, å jag har alltså inte haft någon anledning till att hålla koll på körerna. Men igår var det alltså dags att ge sitt stöd.... I mina öron va weises kör klart bäst och jag tippade att de skulle vinna hela balunsen. Det skulle visa sig att de blev utröstade i programmets slut. Jag har med andra ord noll koll. 

Men jag kan konstatera ett par saker:
1. Det är mer drag på riktigt än på TV
2. Det är mycket mindre studio än vad det ser ut att vara
3. De som sitter på Vip-plats sitter på riktigt osköna klaffstolar
4. Reklampauser live är jobbigare än hemma. Du tvingas sitta still och kan inte hämta nått att mumsa på eller passa på att gå på toa....

Ida och jag på Teaterbrasseriet innan sändning

Körerna in action under sändning

Jag, Ida och Miss Von i reklampausen

Tillbaka på Teaterbrasseriet efter sändning
Yvonne och en Toast Skagen

Min nattamat på Teaterbrasseriet 
En (två) charkistallrik (ar)

❤❤❤❤❤❤

Kommentera inlägget här :