"Jag hatar jämställdhet"

Visserligen har jag inte läst artikeln, å visserligen kanske hon är felciterad.... Men åååå vad jag hatar Maria Montazami om hon nu kläckt ur sig detta. 
Många av oss i Sverige kämpar för alla människors lika värde, men är det någon som har tid och lust att lyssna? Nä, å så får den här Hollywoodfrun yttra sina åsikter både i tidningen och i TV på bästa sändningstid.

Jag tycker i alla fall att kvinnor och män ska ha samma:
* rättigheter
* skyldigheter
* lön för samma jobb
* möjlighet till maktpositioner
* inflytande i samhället

Sen tycker jag att det är varje enskild människas skyldighet att kämpa, bråka och göra sin röst hörd, om det nu är det man vill.
Visst är det en politisk kamp, men vi kan inte lämna över ansvaret enbart till våra politiker. Varje människa oavsett kön ska veta att möjligheter och rättigheter finns, och det budskapet måste spridas. Specielllt till våra barn som dygnet runt blir matade av dessa maktstrukturer, och som på i get sätt kan värja sig mot dem.
Sen tror jag att varje familj är kapabel till att göra egna val som passar den enskilda familjen bäst. Allt kan inte regleras av lagar och förordningar, varje människa är född med hjärna och den bör man utnyttja på bästa möjliga sätt. Men tänk lite på barnen i alla fall, å va bra förebilder hörrni...

❤️ Jag älskar jämställdhet - Tack för mej ❤️



Kommentera inlägget här :