Grattis till körkortet typ

Men ojsan, jag höll nästan på att glömma
Ett stort grattis till mej
Idag har jag haft körkort i 13 år
13 år sen jag klarade uppkörningen
Farsta - Söder - Farsta
13 år sen pappa lovade att raka av sig mustaschen
Å jag väntar fortfarande

På dessa 13 år har jag aldrig fått visa körkortet för polisen
Är inte det trist?
Inte en endaste fortkörningsböter
Inte ett endaste alkoblås
Inte ens den enklaste rutinkontroll har jag hamnat i
Den allvarligaste förseelsen måste va p-boten som jag fick för ett par år sen
På skolan fast jag tom hade betalat
Jag är en usel trafikbuse

Minns "Lilla blå"
Min blå 343:a som jag fick ärva av brorsan
Å den tillhörande choken
Somgjorde att motorn surnade till i tid och otid
Tur att jag hade min jämte-hjälte Yvonne
Kvinnan med erfarenhet av sura volvobilar
Sen rasade kardanaxeln och vår relation tog för slut för alltid
Det va då jag skaffade mig Corsan aka Silverpilen
Min längsta kärleksrelation



Kommentera inlägget här :