FN-dagen

Idag har jag firat FN-dagen hela dagen lång. Började med att sätta upp fasadflaggan imorse, sen har det varit sångsamling på jobbet och fest med soppa och uppträdande i Melinas skola.


Flaggan fladdrar i vinden (äh jag menar höststormen för fy bubblan va det har blåst idag) och på räcker sitter mitt småfolk och filosoferar.


I morse när jag och Melina gick till skolan tog hon med sig en limpa, vårt bidrag till kvällens fest. En köpelimpa från Coop-bageriet.
- Nu ger du den här till fröknarna och säger att jag har bakar den, sa jag lite skämtsamt till Melina
- Nä det går de aldrig på, de vet redan att du är en sån där mamma dom inte bakar, svarar hon då blixtsnabbt
Å hur ka de veta det undrar jag....? Undrar just vad,er hon har berättat. Eller så vill jag inte veta kanske.


Sötkorven i nymössan, den passade fin fint :-)


Fest med 80 sexåringar och deras familjer. Det bjöds (eller jag fick ju både bidra med bröd och betala en hundring) på soppa, korv, matbröd och fikabröd, kaffe och dricka. Fullt ös, medvetslös... Jag skojar inte, vilket tempo. Å fri tillgång till ett dignande fikabord, ungarna fullkomligt frossade.
Barnen uppträdde och sjöng ett knippe bra och roliga sånger. En stor barnkör med drag. Heja heja alla barn!

Kommentera inlägget här :