Tjuv & Polis

Häromdagen tog vi en iPad-paus för både barn och vuxna. Det var nog välbehövligt för alla tror jag...
Istället spelade jag och Måns  sällskapspelet Tjuv & Polis. Har ni spelat spel med en femåring någon gång? En femåring kan allt, vet allt och har jämt rätt, i alla fall fungerar min femåring så. Att spela med en femåring är en prövning ska ni veta...
Det va avancerade regler men femåringen gjorde sitt absolut bästa för att förklara för mej. Jag är inte helt övertygad om att de va de korrekta reglerna, men när jag ifrågasatte hans regler hänvisade han till farmor. "Farmor säger att det är så här och det är hennes spel faktiskt, för hon har spelat det med pappa när han va liten massa gånger, å hon vet faktiskt rätt!!!"
Ja vad svarar man? Jag orkar inte diskutera så jag ställer mej i ledet och vet att det inte finns en chans på miljonen att jag kan vinna över honom. Det finns liksom inga marginaler eller möjligheter i världen till det. Han går en promenadseger till mötes....
Men vänta bara, nästa gång ska jag vara tjuv. Då kan han vara polis och jag önskar honom lycka till med att vinna över mej med dessa skitregler....



Kommentera inlägget här :