Avrundar helgen

Avrundar helgen och hör mej redo för en ny fullmatad vecka med jobb, plugg och möten. Jag behövde verkligen långhelg och har njutit varenda sekund av mina tre lediga dagar. Det är så skönt med en storhelg på hösten, så att man får anledning att fira och festa till det lite i höstrusket. Synd bara att Halloween och Alla helgons dag ligger samma helg, jag hade gärna sett att det va två separata helger.

Vi har i alla fall hunnit med lite kultur (museibesök), lite vänner (hallo-fest hos Klassons), lite familj (alla helgonsmiddag hos mamma och pappa med brorsan och Malin), lite träning (för vissa som går på simskola i alla fall) å lite hemmafixeri med tvätt och plock men även det obligatoriska familjemyset. Man borde alltid va ledig tre dagar i stöten, så man hinner va ledig menar jag. Å snart ska jag börja jobba heltid, himmel hur ska det gå? Hur gör folk...?


Kommentera inlägget här :