Möt Korven

Vi har haft besök i helgen. Av en häst som heter Korven. Så går det när man låter ett gäng sexåringar namnge ett mjukdjur. Korven är ett sånt där vandringsdjur. Barnen i förskoleklassen turas om att ta hem Korven över helgen. Nu var det äntligen Melinas tur...
Hur som haver.... Korven har hängt med överallt. Korven och alla hens baselusker. Jag är övertygad om att hen kryllar av baselusker. Med Korven följer en bok, däri kan jag läsa var hen har varit innan. Jag kan läsa att Korven har hunnit varit runt och samlat smitta lite här och var innan det blev vår tur. Jag föreslog att vår familj skulle vara generösa och erbjuda Korven en tur i vår tvättmaskin. Jag blev nedröstad. Istället har jag haft äran att dela säng med hen ett par nätter. Toppen!!!

Korven har varit på Stadsteatern

Korven har varit på fotbollsträning

Korven har ätit middag hos farmor och farfar

Korven har varit på simskola

Korven har varit på födelsedagskalas

Korven har sovit gott här i Gränden

Kommentera inlägget här :