Min helg

Den här helgen har varit en enda lång paus från mitt annars så glittriga och superglamourösa liv. Inga snittar, ingen champagne, inga höga klackar och inga flotta premiärer... 

Jag har hasat runt i tajts på hemmaplan och inte fått särskilt många knop gjorda. Jag har inte haft överdrivet mycket vuxenkontakt, däremot har jag haft ungar runtomkring mig hela tiden. Det började med två stycken i fredags, i lördags utökades det till fyra, och under söndagen uppnådde jag summan av SEX barn. En halv förskolegrupp som skulle leka, pyssla, bråka och utfodras alltså. Men vad gör det när man är supermorsa och snart även kan briljera med titeln "lärare mot yngre åldrar".

Jag och två av mina lånebarn väntade på Melina som hade fotbollsträning vid Källbrink. Då susade Brandis förbi och sa hej. 

Tacosmiddag med mitt lilla gäng

Melina fixar godnattsagan. Hon läser "Lasse-Majas detektivbyrå" för sin sovkompis, hur sött är det inte...?

Inte ens det låååånga skrivbordet som vi ordnat i Melinas rum räcker till när sex barn vill rita samtidigt. 

Japp, det va min helg. Absolut inte tyst och absolut inte stillsam, men ändå väldigt lugn och skön. Känner mig redo för en ny vecka med nya möjligheter. 

Kommentera inlägget här :