Friskvård

Idag är det en klassisk höstdag, fint duggregn, grått och ruggigt. Jag tror det varit samma väder varje dag hela november, och det finns absolut ingenting som tilltalar mej med det här klimatet. Det har gått så långt att jag har börjat fundera på ifall det inte vore aningens roligare med lite snö på backen....

Hur som haver, det kunde varit värre...
Jag har fått äran att börja dagen med en superskön massage hos Pernilla. Välbehövligt kan jag lova efter många långa sittningar vid datorn och med begynnande padnacke, men värken som jag har smög sig på redan 1997 när jag jobbade på Farsta sjukhus. Det är så länge sen så det känns som att det va i ett helt annat liv... Mitt mål är att med hjälp av träning, massage och en långresa till solen bli helt smärtfri våren 2014.

Idag har Pernilla knådat och bråkat med mina axlar, min nacke och min rygg, ont och skönt på samma gång liksom. Efter varje massagetillfälle lovar jag mej själv att jag ska bli bättre på att stretcha ut musklerna, men det kommer tydligen något annat vägen hela tiden och jag glömmer bort. Men nu så...


Men jag vill rekommendera er alla att boka in en tid hos Pernilla, oavsett om ni har ont eller inte, ni kommer inte ångra er för hon är jätteduktig. Hon hyr en liten lokal vid Huddinge station där hon tar emot sina massagekunder, centralt och bra :-)


www.pernillathorngren.com


❤️ ❤️ ♥️ ♥️ ♥️

Kommentera inlägget här :