Snart kommer mina tre hjärtan hem... <3

Sista dygnet, snart är de hemma igen
Å det är tur, för jag har insett att jag inte klarar mej utan dem
Jag trivs när det är full rulle och många känslor
Skratt och glädje, konflikter och tårar i ett enda virr varr
 
 
Den här veckan:
* Duschade jag så länge en dag att allt varmvatten tog slut, inte så kul när man har fullt med balsam i håret....
* Glömde jag dynorna ute en kväll, och självklart hade det regnat den natten...
* Har jag slarvat med att vattna blommorna, å nu försöker jag förbrilt återuppliva dem...
* Har det knappt blivit nån disk, vilket innebar att det började mögla och stinka apa i diskmaskinen...
* Råkade jag fylla mosaikhyllan vid badkaret med vatten en dag, och upptäckte det inte förren flera dagar senare...
* Var jag tvungen att ta bort påskriset eftersom jag hade bjudit hem en pollenallergisk gäst. Nu står det utomhus med sina lila fjädrar istället och förgyller tillvaron för alla i gränden....
* Har jag tvingats lämna hemmet vid flera tillfällen med tvättmaskinen på (big no no för en brandman), allt på grund av usel planering...
* Insett hur ofta man måste åka till återvinningsstationen, huset drunknar numera i diverse förpackningar...
* Har jag helt glömt av att plugga, sortera och göra allt det där andra som jag skulle göra den här veckan när jag skulle ha såååå mycket tid att slå ihjäl...
 
 
Kom hem och styr upp min tillvaro nu
Kom hem och rör om min värld
<3 Älskade <3

Kommentera inlägget här :