Sikta högt, å nå stjärnorna....

Genom åren har jag mött många barn i förskoleåldern
Jag ljuger inte om jag säger att väldigt många av alla dessa små flickor i alla fall under någon period haft stora prinsessdrömmar
Drömmar om tjusiga klänningar, långt välborstat hår, glittriga smycken och stora slott

Min unge tänker utanför den traditionella boxen
Hon är så häftig
För henne finns inga hinder
Inget är omöjligt
Hon drömmer stort

"Mamma jag längtar tills jag blir vuxen, för då ska jag bli stadsminister" säger hon
"Ja ha, oj.... Ska du?" Svarar jag förvånat
"Ja, för det är ju statsministern som bestämmer, inte kungen. Mamma trodde du att det va kungen som bestämde i Sverige? Jag ska ringa till Fredrik och fråga hur han gjorde för att bli stadsminister" Fortsätter hon
"Mmm.... Men det är ju alla vi vuxna i Sverige som har bestämt tillsammans vem som ska vara stadsminister. Den som får flest röster när det är val vinner" förklarar jag
"Ååååå men mamma jag ska säga till alla mina kompisar att rösta på mej. Snälla mamma, kan du också rösta på mej...?" Säger hon bedjande
"Aaaaa....." Svarar jag svävande och försöker föreställa mej hur Rudbusen skulle styra landet och vilka nya lagar och förordningar hon skulle driva igenom... :-/

Kommentarer :

#1: Hanna

Hon får min röst!!!

Svar: Du har ingen aning vad du röstar på antagligen..... ;-)
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :