Anna Anka-stilen

Idag började jag dagen med att bjuda med grannfrun på en promenad till centrum där jag hade ett paket att hämta ut. När jag dök upp för att hämta henne tittade hon på mig frågande och sa:
- ska vi gå snabbt eller?
- nä då, inte alls... svarade jag

Där stod hon nyduschad och fräsch med en handduk runt det nytvättade håret. Själv hade jag löpartights, sporttopp, easy tones och stora solglasögon på mej. Man kan väl säga att vi inte matchade varandra ett dugg....
Men jag fick förklara att jag kör Anna Anka-stilen som innebär att man klär sig sportigt och bekvämt. Den sportiga looken signalerar till alla jag möter att jag är på väg till gymet, och samtidigt rättfärdigar den att jag varken har duschat eller sminkat mej än.
Sen tog vi en sakta lunk, njöt av solen och värmen. Köpte en god dricka, shoppade lite och snackade skit.
Å vet ni vad? Alla jag mötte trodde att jag skulle iväg och träna, de tänkte att jag va en sån där hurtig och sportig typ.
Med Anna Anka-stilen kan man inte bara lura sin omgivning, man lyckas jättebra med att lura sig själv. Jag va väldigt nöjd med mej själv och njöt i duschen efter dagens träningspass ;-)
Toppen på alla sätt och vis....

Kommentera inlägget här :