Simning, mutor å sånt....

Sitter som sig bör på söndagar i simhallen och summerar helgen. Den har varit kanon... Har hunnit träffa tjejerna, hängt hos mamma och pappa och myst med småfolket. Förhoppningsvis så hinner jag med en film eller nått med Jocke innan kvällen är slut, honom har jag nämligen inte byta så många ord med.

Måns briljerar på simskolan idag, idag är det tre simlärare som han känner sig trygg med. Det är så kul att se honom i vattnet, jag ser att han är stolt och nöjd.
Bredvid mej sitter en mamma som är allt annat än nöjd. Hennes son vill inte vara med, han knölar och gnäller. Hon blir mer och mer frustrerad, och jag förstår henne verkligen. Jag har också varit där, i samma sits. Hotat, mutat, gråtit och nästintill skakat av ilska. För man blir arg, när man vet att de gillar att bada, när man vet att de är vattendjur annars, när de inte ens vill försöka....
Men jag blir glad när jag hör vad hon försöker muta honom med. Han ska få välja ett nytt nagellack om han är med de andra barnet. Bra där mamman!

Men idag är det inte mina barn som krånglar, mina ungar är grymma idag. Jocke sms:ade mej från stora bassängen "det går bra för Melina. Hon snackar med alla, och flirtar med en kille".... Den ungen alltså ;-)

Kommentera inlägget här :