Examensarbete.... På G :-)

Jag ser ett ljus i tunneln, målet är inom räckhåll...
Idag har vi fått information angående examensarbetet som ska skrivas i höst.
Jag har gjort två val idag:
1) Jag ska skriva självständigt, ta ansvar för min egen text och mitt skrivande. Jag vill att min text ska ha min ton och min melodi, och jag vill inte kompromissa om mitt perspektiv.
2) Jag ska skriva i essäform, något som är unikt alternativ för studenter vid Södertörn. Med andra ord väljer jag bort ett empiriskt forskningsarbete till förmån för en mer reflekterande text med utgångspunkt i mitt arbete. Tänk att få djupdyka ner i verkligheten, med fötterna i min egen mylla. Jihoo!

Tidigare har jag känt mej som ett frågetecken, osäker och blockerad när jag tänkt på C-uppsatsen. Men så hände nått för ett par veckor sen. Ett frö såddes som nu har det mognat och börjat gro. Jag tror till och med att jag har ett ämne, även om jag behöver hålla det för mej själv lite till. Jag känner mig på hugget, jag vill samla material och börja skriva. Låta tankarna flyga och texten flyta...

Å jag vill absolut inte tänka på att jag har en tenta i "i barnkultur med genusinriktning" som jag måste skriva klart till påsk. Mitt fokus ligger nån helt annan stans. Så typiskt jag...

Kommentera inlägget här :