Det är över nu...

Mello-festen är över. Stackars lilla Robin som vann, han blev alldeles chockad, inte ens han själv trodde att detta va möjligt. Inte nog med att han sjöng falskt, han har en låt som glöms bort så fort musiken tystnar. Inte ens småfolket förstod vem han va "är det Anton (Ewald) igen?" undrade Måns när han såg honom. Nä det är bara hans bleka kopia hade jag lust att svara....
Själv lät jag månadens CSN-bidrag gå till att stödja Sean Banan. Inte för att hans låt va bäst, utan för att detta är barnens fest (förlåt Christer Björkman, jag vet att du storsatsar, men barn är viktiga människor).

Å Carola va där och visade upp sig i någon slags gul kreation, och sjöng den absolut tråkigaste och mest uttjatade låten från hela hennes karriär. Ja, jag vet att det va nått slags firande för att det va trettio år sen hon slog igenom med främling, men i alla fall. Ett litet potpourri hade varit på sin plats tycker jag. Det hade gett tydligare signaler om att hennes genomslag ledde till en lysande karriär, och att hon inte är en "one hit wonder". Men men...

Euphoria var bra! Barnkörerna från Adolf Fredriks musikskola och Manillaskolan va superduktiga. Loreen (utan mjöl i ansiktet) kom in på slutet, vet inte varför egentligen för ungarna klarade sig så bra utan henne. Euphoria har aldrig varit bättre.

Danny och Gina va härliga, roliga och snygga som vanligt. Men måste erkänna att jag blev lite besviken när jag såg att även Danny fallit ner i brandmansträsket. Jag förstår inte det här med brandmän överallt, ska de till och med vara med i publik service nu? Är det sånt här min radiotjänstavgift går till? Å min egen brandman har jag inte sett röken av på flera dygn. Alltid redo, i samhällets tjänst :-/

Jag känner att jag är vass ikväll, inte att leka med, men min favvo Jalla Dansa Sava gick ju inte ens till finalen.
Nu kan jag inte annat än att hålla tummarna och önska Robin all lycka i Malmö...

Kommentarer :

#1: Anna

Hahaha du är underbar!! Jag och Maria han hem till att hinna se när han vann. Tack för en härlig dag i går. Nu finns bilderna uppladdade på http://annaheltenkelt.blogg.se/

Kram och hoppas du har en skön söndag

Svar: Tack själv.... Har lånat några bilder av dej som jag tänkte lägga upp.
Kram
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :