Om att inte ha sommarlov....

Nu har jag varit inne på högskolan för sista gången det här läsåret.
Termin fem: Check.... nästan :-/
Om jag bara hade haft aningens mer självdisciplin så hade jag haft sommarlov nu. Men eftersom jag verkar trivas med kniven mot strupen, "living on the edge" så frångår jag inte det konceptet.
När mina kurskamrater lämnade ifrån sig sina hemtentor till seminarieledaren idag, lovade jag mej själv att köra ett bättre upplägg nästa termin. Det är inte kul att se kursare hasta iväg på lätta fötter och önska varandra ett skönt sommarlov, när man själv har en tenta som hänger över en.
Bara att kavla upp ärmarna och sätta igång så fort jag hittar en lucka. I min kalender kan jag se att jag har fredagskväll obokad, antar att det är då jag får sitta och skriva. För på lördag ska jag åka upp till skolan och lämna uppsatsen tänkte jag. Om inget annat kommer emellan förstås, för jag har ju inte deadline förrän på tisdag.....

Kommentera inlägget här :