Sommarvärme, en död fågel och ett låst dass

Ännu en härligt solig och skön dag som vi mestadels har spenderat på stranden. Är det inte fantastiskt att vi varit lediga i två veckor nu och haft finväder varje dag. Vi har alltid tur med vädret i vår familj, jo jag vågar säga det. Vi far land och rike runt men vi tar solen med oss. Det har tex klagats otroligt mycket på sommaren 2012 men för oss var den kanon, och det kommer den här sommaren också bli...

Det sorgligaste som hänt idag var att vi hittade en liten fågel dom fastnat i nätet som ligger ovanpå pallkragen där vi odlar. "Ska vi inte ge den till Ella mamma? Hon gillar ju fåglar jättemycket och sa att vi kunde ge henne en fågel om vi såg nån ju" undrade Måns. Jag tror Ella är nöjd med att jag sa nej.
Fågeln va stendöd och vi fick gräva en grop och hålla en andaktsfull ceremoni. "Är den i himlen nu?" Frågade Melina så fort jag fått tillräckligt med jord över så att inte fågeln syntes mer. Tänk va lätt det är att vara barn ibland, så fria från grubblerier.

Å det konstigaste som hände idag va att dasset va låst från utsidan. Det tog ett tag innan jag fattade att så va fallet, att jag köade på ett tomt dass alltså. Men som tur va upptäckte vi det i tid, ingen olycka hann ske. Skittur med andra ord.

Kommentera inlägget här :