Nattgäst....

Sommarvärmen gör att man bjuds på en hel del överraskningar, tex objudna gäster som tar sig in i huset om natten. Tanken är att sommarnatten ska ge oss lite välbehövlig svalka och därför brukar vi låta fönster och balkongdörren vara öppna på övervåningen när vi går och lägger oss. Trots detta svettas vi som små grisar, och istället för att sova gott måste vi upp och schasa ut grannens katt som smyger sig in. Tänk va fel det kan bli....

Jag lyckades i alla fall, yrvaken men med tydlig hand, styra ut henne genom ytterdörren i natt. Annat var det sist hon va hos oss på nattligt besök. Då rusade Jocke runt och skrek och viftade med ett skynke framför sig, iklädd endast kalsonger. Jag vet inte vem som va mest rädd, han eller katten. Jocke uppskattar inte tussiga hårbollar som oanmält hoppar upp hos honom i sängen....

Måns tror knappt att det är sant att draman likt dessa utspelar sig i huset samtidigt som han ligger och snusar sött.
- Tog du nån bild mamma? Frågade han när jag berättade att Skrållan varit på besök i natt
- Nä, inte hade jag ork att leta fram en kamera, förklarade jag
- Om jag inte får se det, då tror jag inte att det du säger är sant....

Kommentera inlägget här :