Min hamster... Eller hur man tar död på en pojkdröm :-/

Det finns områden som tillhör vårt gemensamma boende här i Gränden där jag knappt har nån insyn alls. Det gäller framförallt garaget och vinden, där har brandmannen tagit befäl helt och hållet. Ni som följt bloggen ett tag vet att jag pga en krånglig garageport och en tung vindstrappa ofta utnyttjat det faktum att brandmannen känner sig stor, stark och manlig när endast han haft tillgång till dessa utrymmen. Men nu har detta gått överstyr.
Brandmannen är inte bara brandman, det har nämligen visat sig att han även är hamster. Han har alltså under fem års tid (idag är det precis fem år sen vi fick nycklarna hit) haft fri tillgång till dessa stooora hamsterutrymmen utan min vetskap. Å hamstrat har han...

Idag bad han om bärhjälp i garaget, så jag kavlade upp ärmarna på "odd Molly"-jackan och tog på mej handskarna och följde med ut. Det skulle visa sig att jag lyckades döda en pojkdröm på mindre än fem minuter. För inte är det möjligt att han som 36-åring kommer slå igenom stort på hockeyplan inom en snar framtid? Å visst kan det då inte va rimligt att ha drygt 20 hockeyklubbor i garaget? Å x antal skateboards? Visste ni att han åker skateboard? Det visste inte jag....
Å golfklubbor och golfbollar, jag som till och med vann över honom i minigolf förra veckan. Hur mycket prylar kan en vuxen man hålla kär egentligen....? Å då ska ni veta att det här va ju bara ett litet axplock, för att ni ska förstå att hamstern sparar på allt. Minns ni "saftblandaren" i städskåpet.....?

Hur som helst, dagens uppdrag blev att rensa bland klubborna. Några får han behålla, resten får åka på tippen tillsammans med diverse annat bråte nästa vecka...

Kommentera inlägget här :