IKEA Kungens Kurva

Jag kan inte sluta häpnas över IKEA's generositet....

Till att börja med, gratis barnpassning en timme. Alla som har barn vet hur mycket det är värt att som förälder få en hel timme utan nån som drar en i byxbenet och tjatar hål i huvudet på en. Jag tror verkligen att det där "Smålandskonceptet" är en win-win situation för alla tre (barn-föräldrar-butik) parter.

Sen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta över priserna. Det mesta är så billigt. Fast jag inser ju förstås att om jag kan köpa billiga saker, samtidigt som Kamprad håvar in miljarder, måste det vara någon som tillverkar dessa prylar och får alldeles för låg lön. Jag skäms lite faktiskt, samtidigt som jag är så glad över och smått förälskad i mitt nya fat. Ja, jag tycker att mitt 99-kronorsfat är lika fint som ett Mateusfat...

När vi ändå var igång passade vi på att äta lunch också. En barnportion kostar 15:- och då ingår mjölk och glasspinne efter maten, så billigt kan jag knappt laga mat hemma. Jag fick höra att restaurangen omsätter 300.000:- /dag, fattar inte hur det går ihop...

Kommentera inlägget här :