Halvtid

Nu har halva härligheten runnit förbi, tänk va snabbt tiden går. Om tre och en halv vecka drar vardagen igång igen, jobb, plugg och C-uppsats för mej, sista året på förskolan för Månsan och inskolning i förskoleklassen för Melina. Pang bom som en käftsmäll kommer det kännas, trots att jag har lång tid på mej att förbereda mej, men det är likadant varje år.
 
 
Men än har vi tid att njuta av ledigheten, det passar verkligen mej att gå runt och vara ledig om dagarna. Jag tycker att jag har precis lagom mycket att stå i och lagom mycket ansvar. Lagom sena kvällar och lagom långa sovmorgnar, lagom nyttig mat och lagom mycket motion. Allt är så härligt lagom, precis som jag vill ha det...
 
 
Igår va Andreas och Anna här med barn och hund, tillsammans med mamma och pappa. Vi grillade hamburgare, pratade, åt kladdkaka med jordgubbar och grädde och tittade på Allsången. Ungarna fann varandra nästan på en gång, och Charlie fann Jocke, å så förtjusta de verkade vara i varandra.
 
 
Idag har jag varit ute på en solskenspromenad med en gammal god vän, pratat gamla minnen och snackat ikapp om allt som hänt sen vi sågs sist. Det är kul med kompisar som hängt med ett tag, som minns saker som man sagt och gjort när man va ung och dum, oj vad vi skrattade när minnena fräschades upp.
Efter promenaden åkte vi till Farsta och åt lunch och tog oss en liten shoppingtur medan det regnade ute.
 

Kommentera inlägget här :