Fullpackad

Efter att lite snabbt ha scrollat igenom väggen på min Facebook kan jag konstatera att var och varannan vän är ute på stan och firar att de har semester. Det verkar vara full aktivitet på både den ena och andra krogen, fina måltider och roséskålar.

Här hemma har vi haft kylskåpsrens vilket innebar att vi ätit diverse rester och slattar. Sen har vi ägnat oss åt aktiviteten "packa som om du aldrig mer någonsin kommer återvända till gränden". Ni vet hur jobbigt det kan va att packa när man ska på solsemester. Det är kläder och krämer till förbannelse. Men nu ska vi inte på solsemester riktigt, visserligen ska vi bo på Dalarnas Riviera men det finns noll solgaranti. Det kan lika gärna bli ösregn så vi har med andra ord packat allt.
Inte nog med att vädret känns osäkert, vi har slagit till på stort och hyrt en stuga med närapå NOLL utrustning. Det ingår sängar, ett bord och ett kylskåp, resten får man ta med själv. Gissa om jag har packat...? Allt från påsklämmor och bestick, till duk och värmeljus att pynta det eget nedpackade trädgårdsbordet med. Ungarna har sparkcyklar, väldigt skrymmande sandleksaker och simfenor med sig. Det finns liksom inga gränser, men Jocke säger att vi har en stooor bil, vi får väl se imorgon bitti... Ha ha ha...

Jag funderar väldigt mycket över vilka vi ska bo grannar med, med tanke på att vi ska dela dusch och wc med dem. Känns lite märkligt, och det är inte helt omöjligt att jag kommer få förstoppning och få åka pling-plong-taxi i ilfart till närmaste lasarett i mitten på nästa vecka. Spännande resa verkligen :-/

Fredagkväll och närapå fullpackad....

Kommentera inlägget här :