Sjösjuk

Efter ett dygn på sjön, så känns det skönt att va hemma i gränden igen. Å stå med båda fötterna stadigt på fast mark, för fy vad det gungade inatt. Medan mina tre hyttkamrater snarkade ljudligt låg jag spyfärdig i min bädd och hade katastroftankar. Jag låg och lyssnade efter diverse farliga ljud och hörde bl.a. hur båten i mörkret körde mot en klippa och hur vattnet forsade in. Jag låg och väntade på order från kaptenen om när och hur vi skulle ta oss ut till livbåtarna, och jag planerade hur jag och Jocke skulle dela upp oss för att ha bästa möjliga förutsättningar för överlevnad. Jag tänkte på Titanic och Estonia och kunde förstå paniken hos de som va me.... Jag kunde omöjligt somna, och va till slut tvungen att krypa ner och lägga mej bredvid Melina för att ha närmare till toan. Sjösjuka är inte att leka med vill jag lova....

Bortsätt från min nattupplevelse har vi haft en härlig vistelse ombord. Minidisco, tipspromenad, dockteater, teckningstävling, bollhav, mat och goooodis :-)
Hade hört att fredagsavgångarna med Cinderella va för partyfolket, fast de såg jag inte röken av måste jag erkänna. Undrar just om de va lika sjösjuka som mej inatt....?

Kommentera inlägget här :