Hos gyn

Finns det nått ställe där man känner sig mer obekväm än hos gyn? Tror inte det... Det spelar liksom ingen roll hur stark självkänsla man byggt upp, när man tvingas klättra upp i den däringa konstiga stolen med rumpan bar. Det finns ingen annan situation då jag tänker "slappna av, slappna av" och ändå kommer på mig själv med att ideligen ligga och spänna mig nått så kopiöst.
En av de viktigaste förberedelserna innan ett gynbesök är att hitta de optimala kläderna i sin garderob. Även fast själva besöket går ut på att man måste klä av sig så måste man tänka över sitt klädval noggrant. Lagom lång topp som kan täcka baken när man ska trippa mellan omklädningsbåset och stolen. Hela rena fräscha strumpor är ju trevligt också eftersom fötterna ska dingla i luften ungefär på samma våglängd som gynekologens näsa. Har man klätt sig rätt underlättar det besöket mycket.

Ni förstår var jag har varit idag va???
Inte gravid och inga konstiga sjukdomar, så ni behöver inte vara oroliga. I väntrummet fanns det lika många karlar som kvinnor, det va en jättemärkligt iakttagelse som jag gjorde. I och för sig så satt ju även Jocke där...
Hur som haver hade jag både rätt topp och hela strumpor, jag andades så lugnt jag bara kunde och gynekologen konstaterade att jag hade "ett fint underliv utan minsta spår av att det upplevt två vaginala förlossningar". Jag blev väldigt stolt och glad och har påpekat detta för Jocke flera gånger idag. Tydligen är jag så stolt över detta att jag även vill delge detta till alla er där ute i cyberrymden. Jag menar, hur ofta får man höra detta egentligen? "fint underliv..." ja jag vet inte, men det känns bra och man ska ju va stolt över sin kropp.... ;-)


Kommentera inlägget här :