Förvirrat

Jag är trött och ganska förvirrad just nu, har suttit på utbildning hela dagen. Efter 15 år har min arbetsgivare Huddinge kommun bestämt att de vill satsa på mig, så jag har fått i uppdrag att gå en utbildning. Den här utbildningen ska ge mej verktyg och kunskap för att kunna utvecklas och erövra min roll som barnskötare. Det roliga är att jag under två års tid nu läst på högskolan på helfart för att "slippa" min yrkesroll. Å då menar jag inte slippa som om det vore något dåligt eller mindre värt, absolut inte. Men min tanke med utveckling för egen del va däremot att gå en högskoleutbildning, för att på så vis delvis få ett annat uppdrag och nya utmaningar.
Men nu ska jag liksom gå den här utbildningen, för att lära mig hur mitt uppdrag ser ut om det blir så att jag får för mig att hoppa av skolan så här det tredje och sista året.
Jag gissar att det finns massa bra saker som jag kan ta till mig, och som är otroligt bra. Men jag undrar hur mycket information min stackars lilla hjärna kan ta emot. Allt känns just nu väldigt förvirrande...
 

Kommentera inlägget här :