En önskan utöver det vanliga.....

Det va den här ungen som gjorde mej till mamma
Hon är en stor glädje och lycka
Varje dag utmanar hon mej åt alla håll
Hennes funderingar och hypoteser är många
Hon har en vilja av stål och en drivkraft utan dess like
Och samtidigt ett stort och varmt hjärta
Hon är sött och salt på samma gång
Extra allt...
 
Å tänk att den här Mellisen snart fyller sex år
Jag frågade vad hon önskar sig i födelsedagspresent
Vet ni vad hon svarade?
En mattebok
Antagligen tittade jag lite konstigt på henne
Hon gjorde nämligen ett förtydligande 
"Jag är redan väldigt bra på matte, men snart ska jag börja skolan så då är det ju bra att öva lite till...."
Sa jag att hon är klok och intelligent också
 
Å härmed har jag gjort en dokumentation som jag ska visa henne om 10 år....
 
 
 

Kommentera inlägget här :