Semlor, Snö, Skrivande.... och lite Candy Crush :-)

Tänkte att jag skulle skriva lite på bloggen, det va ju ett tag sen. Det rullar på och jag sysslar med allt och ingentig. Jag och barnen har en ledig lördag, väldigt skönt. Melina har varit på kalas hos en kompis och under tiden åkte jag och Månsan hem till mormor och morfar och fikade. Mormor hade bakat semelbullar, så vi tjuvstartade och åt varsin nygräddad semla. Väldigt gott, Måns bokstavligen tryckte i sig sin, och det var kul att se.
 
När vi kom hem stannade vi kvar utomhus en stund, jag rastade de sockerhöga barnen kan man säga. Vi gick till backen och åkte lite stjärtlapp, och sen hjälptes vi åt att skotta snö. Det här är verkligen vintern som aldrig vill ta slut. Ja, jag vet att det bara är februari men jag har i alla fall fått nog, jag längtar efter blå himmel, plusgrader, töväderoch slask.
 
Höll på att glömma, inte en dag utan lite plugg. Idag har jag skickat in ett utkast på min religionstenta, en idé som jag ska få feedback på. Jag är van att skriva, skriva, skriva, radera, skriva, sortera, skriva och efter mycket om och men lämna in en text som jag är nöjd med. Så jag kan säga att det svider lite i mitt författarhjärta att tvingas lämna ifrån mig en halvfärdig text.
 
Melina fick ett pysselkit av en kompis igår, "designa din egen servis", så småfolket har haft fullt upp idag med att måla, blanda färger och vara kreativa. Eftersom pyssel gör mej lite lätt nervös, passade jag på att spendera lite tid med min drog. Jag har blivit helt besatt av Candy Crush, ett spel som jag har på både paddan och iphonen, och därmed alltid har nära till hands. Det känns som att det är världens längsta spel, 185 banor tror jag. De första banorna är löjligt enkla men jag har kommit på att det är bara för att man ska fastna på kroken. Nu är vissa banor så kluriga att jag får kämpa i flera dagar, och för tillfället är jag fast på bana 50. Jag har i alla fall svurit dyrt och heligt på att inte köpa hjälp, jag fortsätter att hoppas på att mina fb-vänner skickar mej extraliv.
 
Nu ska jag dammsuga, plocka in i diskmaskinen och hänga en tvätt. Om en timme börjar melodifestivalen och då ska jag och ungarna frossa i godis och chips, återstår att se hur mycket vi orkar med magarna fulla med semlor och pannkakor. Japp, jag har varit supermorsa och stekt pankisar idag också.... :-)
Vad tror ni om musiken? Sean Banan direkt till final, och Danny är säkert överlägsen deltagarna den här veckan också.

Kommentera inlägget här :