Nyfiken....

Vissa dagar är det verkligen hysteriskt roligt att vara mamma... Som idag...

När Melina byter om till pyjamas sa hon plötsligt att hon tycker att det är så väldigt spännande med snippor.
- Tycker du, svarade jag, vad är det som är så spännande då?
- Ja, hur de ser ut och så, säger hon.

Intresserad av människokroppen tänker jag, ett intresse som vi kanske borde uppmuntra och förvalta. Ungen har ju trots allt kapacitet och det är inte helt omöjligt att hon en dag om ca 20 år tar läkarexamen.

- Vi kan gå till biblioteket och låna en bok om kroppen så kan vi läsa om hur kroppen fungerar och kolla på bilder, försöker jag.
- Nä mamma, jag vill inte se bilder på hela kroppen, bara på snippor, snoppar och rumpor.
- Okej.... svarar pedagogmorsan.

Hon blir kanske inte blir allmänläkare, hon kanske vill bli gynekolog, tänker jag....

Kommentera inlägget här :