Huvudvärk och Delicatomiddag....

Vissa dagar alltså, de gör större avtryck än andra.
Klockan är 20.30, småfolket har precis somnat och jag är också redo för sängen.
Det har varit en intensiv, spännande och kul dag.... Till en början alla fall.

Samorningsmöte, visning av förskolan och bedömningssamtal är vad jag har ägnat mej åt idag under arbetstid. Antar att jag varit på helspänn och skärp för min hjärna reagerade med att slå till mej i skallen med en rejäl huvudvärk så fort jag va klar och kunde slappna av.

Hem, lägga sig på soffan, vila och knapra Alvedon, vilket kanske hjälpte liiiiite. Som tur va hade min lärare inte hunnit ge mej feedback på min inlämning, så jag hade faktiskt ingen möjlighet att arbeta ned min hemtenta. På så vis slapp jag dåligt samvete för att jag inte satt och skrev i em. Givetvis kommer det bli stressigare gör mej nu ned en missad skrivdag, med det är en annan dags huvudvärk liksom.

Eftersom varken vila eller Alvedon hjälpte nämnvärt så unnade jag mej en ensamfika i lugn och ro. En stor kopp kaffe och två delicatobollar. Tror eller ej, men lite piggare blev jag. Så pass att jag lyckades rodda ihop middag till småttingarna och köra kvällracet med dem.
Å är de inte världens bästa ungar?
De satte sig inte på tvären en endaste gång, de fattar när det är skarp läge....

Men dom sagt, nu sover de och jag ska krypa ner i sängen jag me och kolla på Mia på Grötö. För ikväll är det väl ingen fotboll? Eller hockey? Eller nån annan sportskit som måste sändas på fyran trots att det finns en miljard olika sportkanaler.....?

Kommentera inlägget här :