Dagens 10:a

Så va den här helgen snart slut. Tjoff tjoff så är både lördagen och söndagen förbi utan att man hinner blinka. Nu sitter jag och väntar på att tullaren ska bli klar. Jag har varit duktig och tvättat undan lite, man kan nästan skymta botten av tvättkorgen nu. Jag är redo för nästa vecka, matlistan är skriven, kläder är framplockade, dansgrejerna är framtagna, väskan är packad...
Men jag har haft en härlig, skön och bra helg. Idag har det varit full rulle sen klockan ringde åtta i morse, tänkte göra en dagens 10:a för att sammanfatta dagen. En söndag i februari liksom...

Dagens...
1. Njutning - Var att få äran att börja dagen med en skön och välbehaglig massage hos duktiga Pernilla.
2. Kulturupplevelse - När kulturlivet känns torftigt kan ett besök på biblioteket hjälpa, sagt och gjort.
3. Överraskning - När jag kom hem va julgardiner, julkuddar, och övrigt rött bortplockat och ersatt med diverse rosa och grönt vårpynt.
4. Mat - Laxfilé, klyftpotatis och romsås. Ibland är verkligen det enkla det godaste.
5. Väder - Soligt, ljuvligt och en försmak av vad som komma skall.
6. Motion - Är väl kanske att ta i, men Linda och jag tog en skön promenad tillsammans i alla fall.
7. Bana - Är samma bana som igår, och i förrgår och dagen innan det. Nämligen nummer 74.
8. Samtal - Min vän och mentor i livets hårda skola Yvonne, släppte det hon hade i händerna och tog sig tid för en pratstund. Gillas alltid!
9. Häng - Var som sig bör på söndagskvällarna i simhallen medan vattendjuren rastades.
10. Plugg - Bestod av tentakorr. Imorgon skickas den in och så stryker vi ännu en kurs. Hej då barn och religion.

Tack och hej, imorgon börjar sportlovsveckan :-)

Kommentera inlägget här :