Mitt 2013

Ikväll tar vi farväl av 2013
Inget höjdarår men heller inget bottenår, ett riktigt mellanår med andra ord
Året efter 2012 som var  ett tufft år på många sätt med sjukdomar och annan skit
Och året innan 2014 som kommer bli ett riktigt toppen år med examen och Thailandsresa....
Jag ska göra en snabb resumé
Varsågoda... Jag ger er mitt 2013 :-)
 
Januari
Det är snö, snö, snö i mängder överallt. Det går knappt att ta sig fram varken till fots eller med bil
Vi tar med småfolket på deras första östersjökryss, Ice age-gänget är med, det bli succé
Vi går mot strömmen och skaffar hemtelefon igen
Jag får min B-uppsats godkänd efter ett spännande och lite nervöst venteleringsseminaium
Jag ser Betnér på O´Learys och skrattar så jag får ont i magen
Vi måste välja skola till Melina. Vi våndas inför beslutet men väljer till slut Vistaskolan
 
Februari
Det är snö, snö, snö i mängder överallt. Det går knappt att ta sig fram varken till fots eller med bil
Mello drar igång och lördagskvällarna är nu räddade en tid framöver
Jag och många andra blir besatta av, och ägnar alldeles för mycket tid åt spelet Candy Crush
Jag pluggar som en tok och längtar redan efter sommarlovet
Melina får ett eget rum i sexårspresent
 
Mars
Det är fortfarande snö, snö, snö överallt....
Brandmän börjar dyka upp överallt och får på tok för mycket uppmärksamhet i media
De första tankarna om C-uppsatsen föds, även fast det är ett halvår kvar till skrivstart
Jag och tjejligan tillbringar en dag halvnakna tillsammans på sparadiset
Jag upptäcker en av stans mysigast restauranger, Fondueboden vid Vanadisplan
Vi spenderar en dag på Tekniska museet och inser att barn och muséum funkar kanon nu
 
April
Det ligger fortfarande snö kvar på marken...
Jag kör en tredagarsfasta och tror stundtals att jag ska dö av svält
Jag äter årets första (spanska) jordgubbar
Skolbeskedet kom och Melina blir placerad i Kästaskolan, och en långdragen och fruktlös cirkus med överklaganden i parti och minut drar igång
Jag tittar på TV-serien Molanders som helt obegripligt lades ner efter en säsong
Vi bokar en resa till Bangtao - Tahiland
Jag opererar mig och blir sjukskriven en vecka
Jag måste återbetala 9000:- till CSN pga slarv
Jocke och jag ser Schulmans "Älska mej" på Maxim, sååå bra
 
Maj
Jag kommer tillbaka till jobbet och inser att det fortfarande ligger kvar lite snö på vissa ställen...
Jocke och barnen åker på ensamsemester en vecka till Övik
Jag får årets första bränna
Jag anammar Anna Anka-stilen
Jag går på middag med hemligt sällskap
På en after work med kollegorna inser jag hur mycket jag vill kunna spela gitarr
Jag och Jocke går på "Rock of ages" på China, sååå bäst
 
Juni
Det är snöfritt... Äntligen
Jag får en hel låda med ost som stinker apa
Äntligen terminsavslutning i skolan
Jag åker på klassresa till Strägnäs men min sköna arbetsgrupp
Vi firar traditionsenligt midsommar på Gladö
Jag ramlar rakt ner i leo-träsket
Yvonne har sin årliga födelsedagsfest, det blir en lång natt med tjejligan
 
Juli
Solen skiner oavbrutet
Melina tappar sin första tand
Vi har semester dvs långa, lata, lediga dagar
Vi upptäcker Orsa, bor på camping och tackar gud för det fina vädret
Vi lever lantliv på Gladö
Vi solar och badar vid den blå lagunen, ett ställe jag aldrig glömmer
 
Augusti
Vi lever lantliv i Skagshamn, Övik
Vi tittar på Diggiloo i Hagaparken och konstaterar att förbandet va bäst av allt
Vi går på Gröna Lund och Måns visar sig vara modigast i stan
Melina börjar skolan
Efter en sju veckor lång ledighet återvänder jag till jobbet
 
September
Någon form av höstdepp griper tag i mej
Skolan drar igång igen och jag måste försöka fokusera och motivera mig inför examensarbetet
Vi adopterar en fiskfamilj och i dagsläget är endast 60% av familjen i livet
Jag är ute till sjöss på ett nytt äventyr med tjejligan
 
Oktober
En riktig höstmånad med mörker, regn och rusk
Jag stiftar bekantskap med den numera ökända Häxan
Jag funderar på att skaffa en tatuering... eller två!
Jag börjar söka jobb
 
November
Fortfarande regn och rusk
Jag fortsätter att söka jobb, en spännande och lärorik upplevelse
Vi ser "Lotta på Bråkmakargatan" på Stadsteatern, och får skratta lite välbehövligt i höstrusket
Vi tjuvstartar julen med att gå på julmarknad på Taxinge slott
Jag skaffade ny frippa, kort kort minsann
Jag kämpar dag och natt med Häxan
Vi tog den första thailandssprutan och Jocke höll på att svimma
Jag köpte mig en dunjacka som pga obefintliga minusgrader knappt går att använda
 
December
Fortfarande regn och rusk
Vi försöker verkligen finna någon form av julstämning med hjälp av pynt och gran
Jag bestämmer mig för att vara kvar på jobbet, alla bitar faller på plats
Luciafiranden, julbord, glögg och pyssel
Vi issolerar oss ett par dagar pga kräksjuka
Vi går på julkonsert som visar sig vara en hejdundrande pop/rockkonsert
Vi går på Hockey på Hovet och hejar så mycket vi bara kan på Djurgården
Simskoleavslutning och ungarna får varsitt blänkande och välförtjänt simmärke
Jag skriver klart min C-uppsats och får den godkänd under en svettig och läskig ventilering
Vi firar jul med massa mat, tomte och fina klappar
Vi njuter av ett långt och härligt jullov
 

Kommentera inlägget här :