Lego, jul och blindtarmen

Vi tar det lugnt idag...
Måns har två kompisar här, de leker med lego och har helt försvunnit in i Chima-världen.
Melina har varit ute med kompisar och lekt på gården i flera timmar, nu sitter hon och spelar på ipaden lite.
Brandis jobbar å jag har fullt upp med det dagliga plockandet och tvättandet...

Igår firade vi jul med Jockes föräldrar i Viksjö och hans syster med familj. Det bjöds på traditionsenligt julbord och jag lyckades som vanligt äta mej mer än mätt. Sen delades det ut julklappar till både stora och små...


Fast det va nästan på vippen att vi fick åka till Astrid Lindgrens barnsjukhus istället för att fira tillsammans. Efter utelek, bastubad och dusch fick Måns nämligen mer och mer ont i nedre delen av magen. Till slut hade han så ont att han inte kunde vara med de andra barnen och leka, han låg nerbäddad unde en filt på golvet och kallsvettades. Först tänkte jag att han började bli kräksjuk, men eftersom han inte mådde illa och faktiskt klarade av peta i sig lite mat ur en burk där på golvet så slog jag bort den tanken. Sen efter ett tag började vi misstänka att det va blindtarmen som spökade. Jag var helt inställd på att vi skulle få ta vägen förbi AL på vägen hem... Sen slocknade han där på golvet och sen vände det. När han vaknade en kvart senare sa han att det kändes bättre, han kunde ligga och kolla på tv en stund och sen va all magvärk som bortblåst... Han kunde vara med oss andra och avsluta kvällen med julklappsutdelning och efterrätt :-)


❤️❤️❤️❤️❤️


Kommentera inlägget här :