Sovmorgon och Diggiloo

Känslan när man vaknar 9.30 och hela huset är knäpptyst är..... Obeskrivlig!
Om jag inte hade haft sexåringen snusandes bredvid mej (när ska hon sova själv en hel natt?) så hade jag trott att alla rymt och att jag va ensam lämnad kvar, men nu var ett i stället så att alla sov... När ungarna va små var detta det man önskade sig mest av allt, en rejäl sovmorgon, men idag blandades den känslan tyvärr av lite stress. Typ "oj va fort den här dagen kommer glida ur händerna på mej, tänk att vi sover bort de sista lediga dagarna". Men inte tillräckligt mycket stress för att vi skulle kunna ligga kvar i sängen en timme och kolla på lite TV, riktigt härligt.
 
Sen serverades en god brunch bestående av smoothie, omelett, juice, våfflor, pannkakor och KAFFE som jag tack vare snälla grannar fick njuta av, tack för mjölken Mona! Här i Gränden lever vi efter ordspråket "det man inte har i kylen/skafferiet finns oftast hos grannen"...
Sen är det de här med barn, visst är de underliga och högst oberäkneliga varelser...? Hur man än gör sig till så är de aldrig nöjda. Här serverar vi en massa gott och det enda de vill ha är "vanlig frukost, yoghurt och smörgås".
Om de fick det? Svar: NEJ! Idag tvingade vi dem att äta våfflor och pannkakor...
 
 
Den här sovmorgonen var självklart en biverkning av gårdagens äventyr, Diggiloofesten i Hagaparken. En kul tillställning, lek och show i ett. Bäst va helt klart finalnummret tycker jag då artisterna rev av sina största hits ackompanjerade av av läckert ljusspel mot den nattsvarta himlen. Men det är så klart, Diggiloo är en show som ska passa många, å det va kanske lite väl mycket prat, ballader och Lotta Engberg för min smak. 
Innan showen började hade Mojje en egen konsert och den ger jag +++++
Älskar Mojje, han har ju både humor och tempo :-)
 
 
När mörkret lagt sig över arenaområdet satt lilla familjen och kurade under en filt, tittade på stjärnorna (på himlen alltså) och lyssnade på musiken, riktigt mysigt. Det va svalt och vi fick sitta nära varandra för att hålla värmen.
Man känner att hösten är på väg.... :-(
 
 
 

Kommentera inlägget här :