Avbokad promenad och värdefulla samtal

Ja, jag försöker alltså att så sakteliga komma igång med det nya hälsosamma livet, men jag måste meddela att det är lättare sagt än gjort.... Idag har jag tackat nej till tårta BRAVO! Tackat nej till Måns nybakade muffins BRAVO! Tackat nej till en kvällsfikainvit BRAVO! Förstår ni hur många frestelser jag utsätts för hela tiden?
Och så va det de där med träningen... Idag hade jag bokat date med en gammal kompis, alltså hon är inte gammal, bara ett halvår äldre än mej... Men hon är en av de äldsta vännerna jag har, vi har känt varandra i snart 20 år, tänk vi måste ju lärt känna varandra på BB.
 
 
 
Hur som helst skulle vi ta en promenad efter jobbet (ja jag har gjort ett litet gästspel på jobbet idag, kändes sådär, hjärnan va kvar hemma och hjärtat hade fortfarande semester om jag ska vara ärlig, tur att jag nu ska få vara ledig ELVA dagar till). Promenaden var bokad sen några dagar tillbaka och gympaskorna låg i bilen och väntade. Under eftermiddagen regnade det och haglade centimeterstora iskulor, men jag va fast beslutsam med att inte ställa in. Och när klockan  började närma sig datedax fick jag ett meddelande av min lilla vän och tillika promenadkompis som va tvungen att avboka promenaden INTE BRA!!! Visserligen med en godtagbar ursäkt...
 
Istället för promenad åkte vi ner till Primo (nä jag vet att det inte heter så längre, men jag lär mej aldrig att stava till Casa Bourgiorni...) och åt en god och mustig fisk- och skaldjursgryta och satt och pratade i några timmar. Jag är så glad och tacksam för gamla vänner som allt känns lätt och självklart med. Vänner som orkar lyssna och som visar engagemang och förståelse. Vänner som är okonstlade och som tar sig tid. Vänner som man kan samtala med om allt och som man vet finns där näven om tiden går.... Vänner som består...
 
 
Nu har ja en massa ny kraft och energi, TUSEN TACK fina du ❤
 
 
 

Kommentera inlägget här :