Vårtecken

Första april, och våren är här. Så som jag har längtat....
Strålande sol i gränden, vilken härlig dag det har varit. En perfekt avslutning på påskhelgen. Å vilken energi jag har haft, helt otroligt. Jocke har jobbat så jag har varit hemma själv med småfolket. Eller själv och själv, ena stunden är huset fullt av ungar, och nästa sekund står jag där solo. Det är precis som det ska vara tycker jag. Jag har läst in litteratur till nya kursen som startar imorgon. Ledarskap och grupprocesser, väldigt intressant men samtidigt tungt att ta sig igenom. Jag fick en välbehövlig paus när Måns behövde sällskap till en kompis, det blev en härlig promenad i solen. Easytone på fötterna, Alex & Sigges podcast i öronen, sol i sinnet och ett leende på läpparna. Åh va jag älskar våren....
Nu ikväll har jag "tvingat" Jocke att bära upp skridskor och dunjackor på vinden. Dessa kommer icke att behövas mer denna säsong nu när våren officiellt är här :-)

Såg förresten några vårtecken på promenaden. Det som göms i tö, kommer fram i tö brukar man säga.... det låg verkligen hundbajs precis överallt. Så äckligt, vad är det med er hundägare egentligen? Varför plockar ni inte upp efter ers hundar? SKITkonstigt tycker jag rent ut sagt.....

Kommentarer :

#1: Anna

Bra jobbat!! En fråga, hur funkar Podcast, har aldrig prövat...
KRAM A

skriven

Kommentera inlägget här :