Tandläkartorsdag

Jag har varit hos min tandläkare Anna idag. Hon är toppen på alla sätt och därför tycker jag att det är värt att åka till Farsta där hon jobbar. Men jag har liiite svårt att det ska behöva vara så dyrt varje gång vi träffas. Jag hade inga hål eller andra problem med tänderna idag, ändå vill hon ha 1085:- för dagens 20 minuters arbete, schysst timlön tänker jag. Sen fick jag en ny tid i juni hos hennes kollega tandhygienisten, och en förvarning om att det besöket kommer kosta ca 1500:-
Jag kanske ska vara glad att jag inte hade några hål, jag vågar inte ens tänka på vad kalaset hade gått på då....

Förra veckan va jag med modiga Månsan hos tandläkaren. Antagligen betalar vi vuxna överpris för att barn och ungdomar ska få gratis tandvård, vilket iofs känns helt ok. Måns gick ju t.o.m. plus på sitt besök, han gick därifrån med både ny tandborste, en beyblade och en fint klistermärke....

Anna ;-)

I väntrummet....

Modiga Månsan...

Kommentera inlägget här :