Fasta och frestad att festa

Det skulle vara intressant att veta hur många gånger per dag som genomsnittssvensken tänker på mat...

Jag fastar och genomgår med andra ord en psykisk tortyr just nu. Tre dagar ska jag fasta men mina muslimska vänner skrattar åt mej. De menar att det inte är en riktig fasta eftersom jag får dricka te, buljong och juicer samt obegränsat med vatten. Hallå, det räcker så....

Jag tänker på mat och gosaker hela tiden, det är helt sjukt. Jag vill laga trerätters och bjuda in vänner, jag vill baka, hacka, koka, grilla och framförallt ÄTA. Jag är inte det minsta hungrig, men suget efter nått att tugga på är enormt. Jag försöker att sysselsätta mej, har varit ute och promenerat, hämtat småfolket hos mamma och pappa, suttit i solen och lyssnat på podcasts, pratat i telefon. Inga problem alls just då, svackorna kommer där emellan när hjärnan slappnar av. Då kan jag inte tänka på nått annat än chips och dip, entrecote med bea eller obegränsat med smågodis.

Det jag sysslar med är visserligen en reningsprocess, men än mer är det någon slags kamp mellan mej och min hjärna. En psykiskt utmaning som det återstår att se om jag bemästrar eller inte. Just nu kan jag dock inte alls förstå syftet med fastan. Den utlovar kraft och energi, men jag känner mej bara trött och frussen :-(


Kommentarer :

#1: Fnulan

Jag tänker ALLTID på maten.. och mina extra kilon, skit åsså!

skriven
#2: Fnulan

Jag tänker ALLTID på maten.. och mina extra kilon, skit åsså!

Svar: Ha ha ha...
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :