Det börjar dra ihop sig....

Liten har blivit stor. För nästan exakt fem år sen började Melina, min lilla ettårig, på förskolan. Hon har trivts som fisken i vattnet sen dag ett, en riktig "dagisunge"...
Ikväll har jag varit på hennes sista föräldramöte på förskolan, och jag inser plötsligt att en epok är på väg att ta slut. När jag ser tillbaka på den här förskoletiden kan jag bara konstatera att vi har haft sån tur. Mina barn går verkligen på en kanonbra förskola, med superengagerade pedagoger. Den här tiden har varit så värdefull, hon har fått de allra bästa förutsättningarna för att lyckas i livet. Varje dag har hon fått nya utmaningar, och hennes nyfikenhet och kreativa lust har uppmuntrats.

Om drygt två månader är det avslutning på förskolan och sen väntar ett långt och skönt sommarlov. I augusti börjar ett nytt äventyr, då tar skolan över. Vilken skola det blir återstår att se, nu är nämligen överklagan inskickad till kommunen....
Var tog de här fem åren vägen?
Jag känner mej inte helt bekväm med att bli skolmorsa. Tur att Månsan ska gå kvar ett år till på förskolan...

Kommentera inlägget här :