Aprilutmaning

April kommer bli en enda lång utmaning för mej och Jocke. Vi har nämligen bestämt oss för att enbart äta bra mat hela månaden. Med andra ord: inget godis, inga snacks, inget fikabröd, ingen glass.... Ja ni fattar. Tanken är även att maten ska vara så ren och nyttig som möjligt, utan en massa tillsatser.
30 dagar låter kanske som en baggis, men det kan jag lova er att det inte kommer bli för de här två sockerknarkarna. Från och med i morse är det nolltolerans mot skräp, och på lördag tar vi det ett steg längre. Då är det nämligen dags att börja fasta!
Jag vet inte än om Jocke är med på tåget, för honom kan den här vidriga sockerabstinensen kanske vara nog... :-/
Hur som helst så har jag redan varit nere på vår lokala hälsokostbutik och inhandlat ett kit med allt som behövs för en tredagarsfasta. Nu ska alla gamla slaggprodukter och skit rensas ut, de som provat säger att det är väldigt skönt för kroppen. Själv är jag mest orolig för mitt psyke... Men nu har jag varnat er ;-)

Hej å hå, det måste gå! Jag undrar kust om april kommer bli en vääääldigt lång månad, men visst måste jag väl klara att ta kommandot över min hjärna va....?
Om ni undrar så har jag inte vägt mej, och jag kommer inte göra det heller. Men förhoppningsvis kommer väl jeansen sitta lite skönare vid valborgsmässoelden.
Se så håll tummarna för mej nu, och glöm inte bort att peppa mej (och Jocke förstås) som tusan.....

Kommentarer :

#1: Fnulan

Heja heja!!!! NI klarar det! <3

Svar: Tack tack, du får hålla tummar och tår, medan jag gnager på en morot.... :-/
Yta & djup

skriven
#2: Anna

Härligt med utmaningar! Vi kan väl peppe varandra!?! Träning och bra mat, men fasta... nja, du får utvärdera och sedan se om du kan inspirera mig till det! Idag blir det träningsuppehåll, återhämtar mig från någon konstig magåkomma som drabbade mig igår :(
Men imorgon är jag på benen igen!
KRAM & LYCKA TILL

Svar: Åh nej, krya på dej vännen.... Hoppas du är piggare imorgon.Ska bli spännande att prova att fasta, vet att c gillade det. För mej är det ren o skär mental träning, ett sätt att ta tillbaka kontrollen över min kropp
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :