Torsdag mitt i veckan

Idag har jag ägnat hela förmiddagen åt att skriva hemtenta. Det handlar mycket om reflektion och  det är jag bra på, det är i stort sätt bara att bubbla på ungefär som jag gör nu. Men när jag ska analysera och hänvisa till litteraturen blir det lite för torrt och trist för min smak. Jag tappar flytet och kör fast, inte kul alls...
 
 
Jag lämnade tentan och åkte på lunchdejt med pojkvännen på IKEA istället. Visst låter jag ung när jag säger att jag har en pojkvän? Jag gillar det. Kanske varken det flådigaste eller mysigaste stället att äta lunch på, men med två småbarn är man inte särskilt kräsen längre. Vi fläskade på och åt fläskfilé me pommes och bea...
 
Vidare till Toys R Us för att inhandla present till en sjuåring. Hur svårt är inte det? Vad leker sjuåringar med egentligen? Leker de överhuvudtaget fortfarande? Världens största leksaksaffär, och man blir alldeles nollställd. Måste säga att det va lättare när man kunde köpa gulliga Barbapapasker och knoppussel. Till slut valde vi i alla fall nått Lego Ninjago spel, det såg ju cooolt ut, men jag har ingen aning....
 
Nästa uppdrag, storhandlning på Ica Kvantum. Det är ju egentligen sjukt hur bra jag trivs där. Det är nått speciellt med att fylla en vagn full med nya fräscha spännande varor. Idag hittade jag ett vaniljpulver som jag velat testa så länge och så bestämde vi oss för att prova en ny kaffesort och det tog jättelång tid att välja. Inte lång tid som i jobbigt, utan lång tid som att välja med omsorg och läsa om bönorna.
Sen fick jag tag i den rosa skurmoppen som jag letade febrilt efter förra hösten.
Glädje!!!! Ja, jag vet helt sjukt....
När barnen va upplockade från förskolan åkte vi vidare till Myrängen på en gång. Middag, lek, snack och skratt hos härliga familjen Roos-Bengtzon.Tiden gick alldeles för snabbt och man hinner bara nosa på samtalsämnena. Tur att vi har fler middagar och resor inbokade under hösten....
 
Pelle ska föresten utsätta Air Wick för det ultimata testet, han tar med en vas till jaktstugan i oktober. Jaktstugan i skogen som för övrigt ska var full med gubbar och enligt uppgift stinker skit.
Det ska bli spännande att få höra den utvärderingen sen.
Lämnade en vas till Yvonne som gillar dofter också. Hennes wallstickers stämmer för övrigt inte....
 
Nu är jag hemma igen, småfolket sover och pojkvännen är ute i mörkret och tränar. Jag ska placera rumpan i soffan, tända lite ljus och kolla på ett nytt spännande och snyggt avsnitt av Pan Am.
Så snabbt kan en dag gå...
Trevlig kväll. I morgon börjar helgen :-)
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Gulliga ni / vad mysigt vi hade !! Puss

Svar: Mmmm.... mys :-)
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :