Reviderad Kräftskiva

För ganska exakt sex år sen träffade jag ett gäng tjejer
Det var på MVC, och vi va alla gravida med våra första barn
Vi befann oss på samma stig
Den som skulle leda oss till livet som mammor
Vi blev goda vänner och umgicks väldigt flitigt
Männen lärde också känna varandra och vi har haft mycket skoj ihop
Nu har vi blivit dubbelt så många, 20 stycken
Eftersom alla par nu har 2 barn
 
Åren har gått, och vi har väl alla funnit någon slags vardag
Det är jobb, skolor, förskolor, aktiviteter, ja ni vet....
Men vi försöker träffas och hålla kontakten i alla fall
Det är viktigt och energigivande
Nu är det en hel del fixande och trixande för att få ihop våra träffar
Men det brukar bli nationaldagsfirande, lite glögg till advent och kräftskiva på hösten
Och däremellan lite med informella parkhängsdejter
Och en och annan barn- och karlfri tjejmiddag
 
Idag är det dags för kräftskiva
Vi ska bidra med sallad till alla och kräftorna är tinade
Jag har ringt och lämnat återbud.... :-(
Jag kan inte förneka att jag är dyngförkyld
Extra tråkigt känns det eftersom vi inte kunde vara med på 6:e juni i år heller
Visserligen pga roligare omständigheter (Turkietresan)
Men jag försöker vara snäll mot mig själv och lyssna på min kropp
Och så är jag snäll som inte utsätter de andra för mina baciller
 
Men vi får göra det bästa av den här situationen
Jag har duschat och rakat benen
Lagt en renande och uppfräschande ansiktsmask
Smörjt in kroppen och tagit ett par puffar Daisy by Marc Jacobs
Jag har tagit på mej rena, matchande och sköna kläder
Fönat håret och satt utt det
Tagit ett stort glas Cola Zero, svalt en Ipren och en Alvedon
Jag känner mej lite piggare
 
Snart ska jag försöka göra en ostpaj och en god sallad
Kräftorna ska jag äta tillsammans med min kära sambo
Jag ska plocka fram mina fina Gynningglas
Och duka riktigt festligt
 

Kommentera inlägget här :