Godismutor, funkar det...?

Ungarna knölade lite inför dagens simskola, de ville inte riktigt dit idag. Å eftersom Jocke jobbade va jag tvungen att åka dit själv med dem. Jag bävade lite eftersom de simmar i två olika grupper, i två olika bassänger. Det är liksom svårt att klona sig och va på två ställen samtidigt.
Men så fick jag ett råd från Astrid: Muta dem med godis :-)
Sagt och gjort, alla som skötte sig på simskolan blev lovade godis av mamman....

Det började med att jag fick lämna sonen sur, tvär, invirad och gömd i en handduk i simfrökens knä. Fem minuter senare kom simfröken och hämtade mej tillsammans med den storgråtande sonen. Jag fick sätta mej vid bassängkanten och se och höra hur de unga, snälla simfröknarna försökte truga min son. Han tycker att det är alldeles för kallt vatten, å vill helst slippa bli blöt. Med ett löfte från fröken om att han skulle få vara med och leda resten av gruppen, hoppade han i och va med ända till slutet.

Melina va nöjd när jag lämnade henne i Fiskgruppen. Hon ser upp till sina fröknar och tycker om dem, men hon tycker att det är mycket simning. Hon saknar lekmomenten... Men idag lovade fröken att hon kunde säga till om hon behövde en paus, så skulle hon få det. Efter 20 minuter såg jag genom glasrutan som skiljer bassängerna åt, att Melina såg lite medtagen ut. Jag gick ut till dem och då sa fröken att hon simmade bra med att de upplevde att hon hade problem med andningen. De undrade om hon hade Astma, och jag (ljög och) sa nej. Det va länge sen vi medicinerade henne sist, och det är inte många dagar sen jag sa till mina kurskamrater att astman hade vuxit bort. Det kanske den alltså inte har, man ska ju aldrig säga någonting...
Vi avbröt simningen och gick och duschade.

Måns utnyttjade sista perioden i sitt simpass, å Melina första perioden. Trots gråt och gnöl så värkte det i mitt stackars mammahjärta. Vi tog Astrids råd och åkte och köpte godis. Varsin stor påse fick dom, och nu är de sockerstinna och uppe i varv....

Kommentarer :

#1: Astrid

Hi hi hi men jag tyckte det va ett bra råd. Det tyckte nog dina kids också :) kraam

Svar: Absolut! Ungarna va överlyckliga och vi hade en mysig kväll. Båda två tvärsomnade på soffan sen mitt i fortet :-) Kraaaaam
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :