En Tyst Sovmorgon

Det är lördagsmorgon och klockan är nio. Jag ligger i sängen och drar mej, njuter av ledigheten. Huset är tomt och tyst, de har åkt till simhallen igen. Ibland känns det som om vi håller på med nån slags elitsatsning när det kommer till simningen. Fostrar vi månne nästa Frölander och Alshammar? Nä, de här barnen är nog mer av Anna Lindberg-material ;-)
Igår vad det simskola och det va "total failure", det är allt jag tänker säga. Jag försökte motivera dem med en fredagsöverraskning från Toys R Us, men det funkade i alla fall inte. Nu är goda råd dyra....

Hur som helst, nu ligger småfolket i spat igen tillsammans med sin far. De älskar att bada, plaska, dyka, simma och leka. Så länge det inte ställs krav, och så länge det är på deras villkor vill säga.

Jag ska smyga upp och njuta av frukost i all min ensamhet. Sen blir det dusch och fix å vidare ut på nya äventyr....



Kommentera inlägget här :