Ur barnamun.....

Att umgås med småfolket är både utmanande och smått hysteriskt
Men samtidigt väldans roligt och lärorikt
De tänker så härliga tankar, och säger så smarta saker
Ibland blir det lite tokigt och roligt också
Fast jag har i alla fall inga problem med att förstå dem
 
Jag, Jocke och Melina va och beställde pizza
Måns ville ha hamburgare
Måns: Mamma jag gillar inte pizza, jag gillar bara tanterna
 
Jocke, Melina och Måns har varit på café och fikat på konditori
När jag kommer hem beättar Melina om alla godsaker de har ätit
Melina: Vi delade på en chokladboll, en dammsugare och en beskrivning
 
Måns brukar tjuvta halstabletter av mej ibland
När han fick egna pez-tabletter blev han ivrig att bjuda tillbaka
Måns: Mamma, vill du smaka en halsbalett av mej?
 
Söta de é va, busungarna....?
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Roxanna - Kamp efter Cancern - Äntligen Mamma

Jo du har nog rätt hehe :)
tack för tipset
kram

skriven

Kommentera inlägget här :